h1

Working on my ghetto pilates

18 mars 2009

Vissa morgnar, när det tar emot att gå upp 06.30 på morgonen för att hinna gymma före jobbet, brukar jag dra mig till minnes Jeff Willets kloka ord, händelsevis om bicepsträning:

För att få total armutveckling så behöver du träna alla delar på armen, inte bara biceps. Triceps och underarmsutveckling är viktig om du vill ha ett imponerande balanserat set av ”vapen”!

Dina armar, från handleden till axlarna, är den slutliga länken till alla övningar på överkroppen. Det är viktigt för en total kropp att ha starka armar.

Total kropp.

Smaka på de två orden. Låt dem rulla runt på tungan, skölja genom dig och befrukta alla dina förnimmelseorgan. Ge dig fullständigt hän och underkasta dig orden.

Och håll sedan med om att Jeff Willet måste vara en smula galen, och att ”total kropp” inte är den bästa målbilden att ha med sin träning.

Första varningssignalen att någon kommit in i total kropp-tänket med sin styrketräning kan vara att uttrycket ”vapen” används för att beskriva armarna. Var därför uppmärksam på din omgivning och lär dig känna igen de beteendeförändrande signalerna.

Om någon i din närhet däremot nämner lite i förbifarten att han ”börjat köra med 30kg hantlarna i lutande hantelpress” behöver du inte bli orolig, det betyder bara att allt är som det ska vara.

Annonser

One comment

  1. […] I gymtidningar har jag lärt mig att det kallas för kontraktionsvrål. Ett ord som snarare leder tankarna till förlossning och barnmorska, inte sant? Och inte till manliga gymmare som vrålar ut sin längtan efter total kropp. […]



Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: